„RyanAir“ pakeitė savo politiką ir visiems keleiviams vietoj pinigų grąžinimo siūlo nuolaidų kuponą – ką daryti?





Pastarosiomis dienomis sulaukėme kelių paklausimų iš mūsų puslapio lankytojų dėl netikėtų gautų laiškų iš „RyanAir“: visi į elektroninį paštą gavo pranešimus, kad „RyanAir“ vietoj atšauktų skrydžių suteikia nuolaidų kuponus nepaisant to, kad buvo reikalautas pilnas pinigų grąžinimas už atšauktus skrydžius. Kaip jau buvo skelbta anksčiau, nuo kovo 24 d. oro linijų bendrovė atšaukė savo skrydžius tiek Europoje, tiek Artimuosiuose Rytuose iki pat gegužės pabaigos. Taipogi buvo atšaukta ir keletas naujų krypčių visam vasaros sezonui (kaip skrydžiai į Zadarą iš Kauno, Rygos ir kitų miestų). Tuo metu avialinijos viešai deklaravo, kad jeigu Jūsų skrydis atšauktas, Jūs turite du pasirinkimus: galite prašyti grąžinti sumokėtą įmoką už bilietus arba nemokamai pakeisti atšauktą skrydį į kitą.
Tokia „RyanAir“ politika buvo prieš mėnesį. Dabar, deja, situacija pasikeitė ir „RyanAir“ visiems keleiviams per prievartą bruka skrydžių kuponus, kuriuos galima panaudoti naujų „RyanAir“ skrydžių įsigijimui metams į priekį. Kaip visada, siekdama pačios didžiausios naudos sau. Kitos aviakompanijos, kaip „Wizz Air“ arba „Ukrainos avialinijos“, taipogi primygtinai siūlo keliautojams skrydžių kuponus, bet jie bent jau suteikiami su 25% priemoka. Tuo tarpu „RyanAir“ automatiškai visiems išsiuntė kuponus su 1:1 verte, kiek buvo sumokėta už skrydžio bilietus. Maža to, net jei nuspręstumėte panaudoti šiuos kuponus, Jūsų sekantys skrydžiai turėtų būti ne pigesni, nes „RyanAir“ grąžos už nepanaudotą kuponų likutį nedalina.
Tad ką daryti? Kaip elgtis tokioje situacijoje? Mūsų žiniasklaida kiekvieną savaitę rašo rūsčius straipsnius apie keleivių teises su tokiomis antraštėmis kaip: „ES aiškiai pasakė: avialinijos privalo grąžinti pinigus, bet kompensacijos nepriklauso“ ir daugeliu kitų. Kiekviename straipsnyje aiškinama apie Europos Sąjungos teisę ir kad keleiviams priklauso susigrąžinti pinigus. Bet nei viename straipsnyje neradome elementariausios informacijos: kur kreiptis, jei avialinijos nesutinka grąžinti pinigų? Ką daryti? Kaip kovoti? Visur tik minimas EU regulation 261/2004 potvarkis, kuris apibrėžia keleivio teises ir kompensacijas. Bet turime ne vieną atvejį, kad avialinijos juo nesivadovauja ir negrąžina sumokėtų pinigų už bilietus. Ir kas toliau?



„RyanAir“ oficialiai įsipareigojusi pinigus keleiviams grąžinti per 7 dienas. Dėl koronaviruso pandemijos sunkumų šis terminas pratęstas iki 20 dienų. Bet net ir šis terminas jau praėjo, o pinigai, turbūt, pas daugelį negrįžo į sąskaitas. Ir štai, gavote laiškus su nuolaidų kuponais skrydžiams. Laiške yra nuoroda, kurią reikia paspausti, jei kupono nenori, o pageidauji tiesiog atgauti visus sumokėtus pinigus už bilietus. Paspaudus nuorodą, būnate nukreipiami į šį puslapį:
https://www.ryanair.com/ie/en/useful-info/refund-voucher/
Puslapyje faktiškai nėra nei žodžio apie pinigų grąžinimą. Tik vardinami kupono panaudojimo privalumai ir pažymima kaip paprasta jį panaudoti. Tradiciškai, kas ypač būdinga „RyanAir“, svarbiausia informacija pateikiama pačioje apačioje, kur parašyta, kad: „Jūs galite prašyti grąžinti grynuosius pinigus, kuriuos sumokėjote už bilietus, tačiau atminkite, kad Jūsų prašymas pateiks į didelę to paties reikalaujančių žmonių eilę. Šie prašymai net nebus pradėti nagrinėti tol, kol nepasibaigs COVID-19 ekstremalioji padėtis. Mes labai rekomenduojame panaudoti Jums atsiųstą nuolaidos kuponą, su kuriuo galite rezervuoti naujus skrydžius su visomis „Ryanair“ grupės oro linijomis, kurios aptarnauja daugiau nei 200 krypčių Europoje ir Artimuosiuose Rytuose.“
Dar šiek tiek žemiau galima susisiekti su „Ryanair“ pagalba „gyvai“, kur bendraujama su operatoriais, kurie padeda išspręsti ir atsakyti į visus iškilusius klausimus. Pabandėme susisiekti ir mes, užpildėme formą, parašėme, kad norime kontaktuoti dėl pinigų grąžinimo už atšauktus skrydžius ir… Buvome nukreipti į kitą puslapį su tokiu vaizdu:

Prašo mūsų palaukti, nes visi operatoriai užimti. Laukėme vakar 8 valandas 🙂 Šiandien nuo 6 ryto vėlgi laukiame. Akivaizdu, kad tai yra dar vienas „RyanAir“ triukas, kuriuo stengiamasi parodyti, jog jie „dirba“ ir stengiasi kažką daryti, nors realiai visiškai niekas nevyksta. Prisiskambinti jiems taipogi neįmanoma. „Puikus“ aptarnavimo lygis ir servisas 🙂
Tad ką daryti toliau? Akivaizdu viena: greitai pinigų atgauti nepavyks. Avialinijoms nusispjauti į visus ES reglamentus, raginimus ir teises. Mūsų žurnalistų rašomi straipsniai apie keleivių teises taipogi yra niekiniai. Šioje situacijoje esame ir mes, ir šimtai tūkstančių kitų žmonių. Bandyti kontaktuoti su „Ryanair“ šiuo metu yra beprasmiška. Ir panašu, kad tai tęsis tol, kol nebus atnaujinti visi skrydžiai. Nereikia baimintis, kad reikės palaukti mėnesį ar du. Žinoma, pinigai įšaldyti, kelionė neįvykusi, tikrai nemalonu. Bet kitaip jau nebus. Reikia palaukti, kol visa ši koronaviruso isterija nurims. O tada vėl bandyti susigrąžinti pinigus. Beje, jei apsilankysite Facebook’o oficialioje „Ryanair“ svetainėje ir pamėginsite jiems parašyti, Jums bus pateikti automatiniai keli klausimai, į kuriuos atsakius, gausite tokį pranešimą:

To add you to the refund queue, we’d like the following information:
– Type “Booking Reference” and include 6 digit reference code
– Full name of the passengers
– Route, date and time
– The email entered in the booking
– last 4 digits of the credit card which was used to pay for the booking
Please note that as our payment agents are required to stay at home in the fight against the COVID-19 pandemic, payment security restrictions prevent us from processing cash refunds until the COVID-19 crisis has abated.

Manome, kad reikia naudoti visus kanalus ir nepakenks per Facebook’ą taipogi nusiųsti jiems prašomus duomenis bei pareikalauti pinigų grąžinimo. Akivaizdu, kad tai proceso nepaspartins, nes jie patys rašo, kad kol nesibaigs krizė dėl koronaviruso, išmokos net nebus pradėtos vykdyti. Bet užpildyti verta.
Viską apibendrinus, galime padaryti sekančias išvadas:
☼ Nors turime aibę įstatymų ir reglamentų, ginančių keleivių teises, atsitikus kam nors netikėto, jie yra neveiksnūs.
☼ „Ryanair“ akivaizdžiai pažeidžia vartotojų teises negrąžindama pinigų. Visi tai žino, visi tai mato, apie tai rašo visų šalių spauda ir… Nieko negali padaryti. Akivaizdu, kad „Ryanair“ yra aukščiau įstatymų ir reglamentų. Šie klausimai turėtų būti sprendžiami visai kitame lygyje, bet kol kas niekas nesiruošia to daryti ir niekam tai neįdomu.
☼ Norintiems atgauti pinigus už atšauktus skrydžius, šiuo metu telieka apsišarvoti kantrybe ir laukti. Laukti teks greičiausiai ilgai, manome, kad ne mažiau poros mėnesių. Kai tik bus atvertos oro erdvės, bus pradėti vykdyti visi skrydžiai, tada bus galima vėl bandyti kontaktuoti su „Ryanair“ ir reikalauti grąžinti už bilietus sumokėtus pinigus.
☼ Blogiausiu atveju, metus laiko į priekį turėsite galimybę panaudoti Jums atsiųstą kuponą. Jei tik ryšitės skristi su taip klientų negerbiančiomis ir su jų teisėmis nesiskaitančiomis avialinijomis…


19 thoughts on “„RyanAir“ pakeitė savo politiką ir visiems keleiviams vietoj pinigų grąžinimo siūlo nuolaidų kuponą – ką daryti?

  • 2020-06-15 at 15:37
    Permalink

    Sveiki, ar pavyko susigrąžinti pinigus už bilietus per banką?

    Reply
    • 2020-06-16 at 11:14
      Permalink

      Sveiki. SEB bankas vis prašė ir prašė naujų patikslinimų, bilietų kopijų (ačiū Dievui, jų nebuvau išmetęs) ir pan. Viską surinkau, pridaviau. Tai laukiu atsakymo. Žadėjo per mėnesį pateikti. Šiai dienai jo dar neturiu.

      Reply
  • 2020-04-28 at 17:41
    Permalink

    Tik 4 diena pavyko pagauti live chate Ryanair atstova ( prisijunge prie pokalbio tik po 30 min laukimo).
    Pirmas atsakymas del pinigu grazinimo buvo, jog siuo metu tik vauceriai suteikinejami, bet pasakius kad pas mane dar yra keli neatsaukti skrydziai birzelio menesi, padare requesta refundui (uz Kaunas-Zadar-Kaunas)

    Reply
  • 2020-04-23 at 16:51
    Permalink

    Iš airbnb atgavau pinigus per 3-4 dienas po formos užpildymo.
    Su ryanair susirašinėjimo su gyvu agentu puslapyje taip pat pavyko susisiekti du kartus.
    Pasisėkė? 🙂

    Reply
    • 2020-04-23 at 19:52
      Permalink

      Kada tai buvo? Kokias priežastis susisiekimo nurodei? Ir kokia reali susisiekimo priežastis buvo? Nemanau, kad dėl pinigų grąžinimo 🙂

      Reply
      • 2020-04-23 at 20:17
        Permalink

        Prieš savaitę. Cancelled/delayed flight, kažkas tokio. Temoje nurodžiau visus keturius reisus.
        Pinigų žinoma dar negrąžino, bet patikino, jog tikrai grąžins, reikia tik palaukti 😀

        Reply
  • 2020-04-21 at 18:42
    Permalink

    O kaip pvz su airbnb paslauga? Mums atsauke skrydi (airbaltic), mes suplanuotomis dienomis atvykti jau negalesim, tad ir nakvyne nepasinaudosim. Buvo airbnb sumoketas avansas puse sumos ir jie nesutinka jos grazinti, nes atseit del covid cia kaip force majour’as.. ar tikrai taip? Mums skrydi atsauke airbaltic rugsejo menesiui..

    Reply
    • 2020-04-22 at 09:14
      Permalink

      Analogišką situaciją turime ir su Booking.com, kurie neatsako į paklausimus, nors žadama pateikti atsakymą per 24 h… Visur tas pats. Visi stengiasi prisidengiant virusu kuo daugiau gauti naudos. Apgailėtina, bet tokia realybė.

      Reply
  • 2020-04-21 at 14:43
    Permalink

    Įdomumo dėlei paskambinau į banką (SEB). Ir paklausiau ar galima atsiimti pinigus už atšauktą skrydį, kai avialinijos atšaukė skrydį ir vis dar nesugrąžino pinigų ir net nenori to daryti. Tai SEB banko atsakymas toks: reikia suformuoti per interneto banką oficialią pretenziją ir SEB pretenzijų skyrius ją išnagrinėjęs pateiks atsakymą – yra galimybė susigrąžinti pinigus ar nėra. Pasidomėjus, kokie dažniausiai būna sprendimai tokių pretenzijų – jie tenkinami ar ne, tai konsultantė atsakyti negalėjo. Tik patikino, kad atsakymas iš pretenzijų skyriaus turėtų būti pateiktas per 2-3 dienas. Tai reikės užpildyti 🙂 Informuosiu kaip seksis.

    Reply
    • 2020-04-23 at 18:35
      Permalink

      Ponas Šėtone,
      gal turite tiesioginę nuorodą, kur tą formą SEB banke galima užpildyti? Manau daug kam praverstų 🙂

      Reply
      • 2020-04-23 at 19:53
        Permalink

        Tiesioginės nuorodos nėra, reikia eiti per „Pranešimai“ ir sukurti naują pinigų nuskaičiavimo ginčą. Nurodai ten, kad paslauga nesuteikta, supildai visus komentarus, ir psio. Dabar laukiu atsakymo iš SEB. Žiūrėsim, ką atsakys…

        Reply
        • 2020-04-24 at 23:14
          Permalink

          Tikiuosi, kad pasidalinsite kaip Jums sekėsi su banku.

          Reply
          • 2020-04-28 at 08:26
            Permalink

            Cituoju SEB atsakymą dėl pretenzijos:
            „Gerb. p. Arūnai,

            dėkojame Jums už kreipimąsi. Jei Jūsų skrydis buvo atšauktas, siūlome Jums kreiptis į paslaugos teikėją (šiuo atveju RYANAIR) ir pateikti prašymą grąžinti lėšas. Jei iš paslaugos teikėjo gausite Jus netenkinantį atsakymą, turėtumėte į skrydžių bendrovę kreiptis pakartotinai, informuodami, kad pateiktas pasiūlymas Jums netinka. Jei Jums su paslaugos teikėju nepavyktų surasti tinkamo situacijos sprendimo (skrydžio bendrovė nepateiktų Jums atsakymo ar negrąžintų lėšų), tuomet prašymą dėl lėšų grąžinimo galite pateikti skiltyse „Sąskaitos ir kortelės“ → „Kortelės išrašas“. Nustatykite reikiamą datą, skiltyje „Mokėjimo kortelių sąrašas“ pažymėkite varnelę (-es) prie kortelės (-ių) ir spustelėkite „Rodyti“. Atsidarius sąrašui, suraskite nurašytą sumą ir pasirinkite „Ginčyti sandorį“.
            Atkreipiame dėmesį, kad ginčyti operaciją galėsime tik tuo atveju, jei bankui Jūs pateiksite skrydžio bilietų kopijas ir susirašinėjimą su minėtu paslaugos teikėju (t. y. įrodymą, kad pats bandėte spręsti ginčą su prekybininku – to reikalauja „Visa“ / „MasterCard“ organizacijos taisyklės). Jūsų situaciją išnagrinės ir atsakymą Jums pateiks Pretenzijų nagrinėjimo skyriaus darbuotojas.
            Jei kiltų papildomų klausimų, rašykite arba skambinkite, mielai Jums atsakysime. “

            Kaip po viskas aišku. Tėra vienintelis klausimas : iš kur gauti susirašinėjimą su avialinijomis, jei joms parašyti neįmanoma 🙂 Aišku, gali siųsti kad ir po 100 laiškų kasdien, tik niekas iš „Ryanair“ į juos neatsako.

  • 2020-04-21 at 12:51
    Permalink

    Jei per banką atgauti nepavyks, manau skęstančiųjų gelbėjimas dabar yra paliktas pačių skęstančiųjų reikalui, t.y. teismui. Vartotojai rašo el.ieškinį dėl kainos grąžinimo Lietuvos teismui (iš vartotojų net žyminis mokestis neimamas) pagal Lugano konvencijos 16 str. 1 d.:

    Vartotojas kitai sutarties šaliai bylą gali iškelti šios konvencijos privalančios laikytis valstybės, kurioje yra
    nuolatinė tos sutarties šalies gyvenamoji vieta ar buveinė, teismuose arba vartotojo nuolatinės gyvenamosios
    vietos teismuose.

    Reply
    • 2020-04-21 at 14:44
      Permalink

      Skamba gražiai, tik yra klausimas: kas tuo galėtų užsiimti? 🙂

      Reply
      • 2020-04-21 at 14:50
        Permalink

        Į teismą kreiptis gali tas, kurio teisės yra pažeistos (arba jo advokatas). Jei nepirkote nieko iš Ryanair, tai negalite.😀

        Reply
        • 2020-04-21 at 15:00
          Permalink

          Čia daug kas yra pirkę ir beveik kiekvieną lankytoją yra palietęs skrydžių atšaukimas. Klausimas yra tame, kad ieškinio parašymas – kainuoja. Bet kaip jo parašyti negali. Plius jį reiktų rašyti lietuviškai ir, greičiausiai, angliškai. Tai dar labiau viską apsunkina. Gerai, jei žyminio mokesčio nebus, bet jis, palyginus, su advokato paslaugomis ir jo įkainiais už ieškinio paruošimą ir pan., būtų juokingai mažas. Aišku, teoriškai teismą pralaimėjusi pusė viską turėtų kompensuoti, bet… Kol kas negirdėjau, kad koks nors vokietis, norvegas ar anglas būtų į teismą padavęs „RyanAir“. O šiose šalyse vartotojų teisės kur kas labiau išreikštos ir tvirtesnės nei Lietuvoje.

          Reply
          • 2020-04-21 at 15:04
            Permalink

            Ryanair džiaugiasi. Taip susitaupo milijonus.

  • 2020-04-21 at 12:12
    Permalink

    Kadangi bilietai perkami mokėjimo kortele, paprasčiausias būdas kreiptis į banką, kad būtų inicijuota chargeback procedūra, nes paslauga nesuteikta ir skrydis atšauktas. Ir per 30 dienų jūs atgausite pinigus, o Ryanair dar teks susimokėti chargeback procedūros mokesčius (10-20EUER) savo tiekėjui.

    Reply

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.